Queensland - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Aussiegangers - WaarBenJij.nu Queensland - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Aussiegangers - WaarBenJij.nu

Queensland

Door: Janke

Blijf op de hoogte en volg Aussiegangers

05 Augustus 2015 | Australië, Port Douglas

Hallo allemaal,
Afgelopen maandag zijn we in Cairns aangekomen. Na 1 nachtje in een hotel in Cairns hebben we de camper opgehaald. Na alle uitleg opdat we de juiste slang aan het juiste gat koppelen (zodat je fris water krijgt ipv toiletwater hahahaha) zijn we vertrokken op wg naar Port douglas. Een havenstadje vlakbij Daintree National Park waar we op.a. De prachtige Mosman Gorge in het regenwoud hebben beZocht. Echt zo mooi, je kunt het googelen als hè wilt. Hele grote stenen in de rivier. En een tropisch regenwoud waar we allerlei vogels hebben gezien.

Ik wist niet dat er in Australië ook zulk mooi regenwoud was. En omdat het hier Iets minder warm is ( overdag 27 graden en in de avond 18 graden) en meer regen ( hebben wij nog niet gehad, zal wel komen) valt , is het hier beel groener . Prachtig!

Vandaag hebben we gesnorkeld op het Great Barrier Reef. Het was overweldigend. Wat een prachtig koraal en overal vissen. Elize vroeg me te typen dat we een paar grote schildpadden hebben gezien, net als in de film van Nemo. En bovendien hebben eliE en Gerben Nemo gezien , weliswaar de kleinste versie, maar toch ! Daarnaast allerlei tropische vissen die je normaal gesproken alleen in een aquarium ziet. En zelfs nog haaien van ongeveer 1 meter. Deze waren volgens de bemanningsleden echter ongevaarlijk..hmmmm, toch raar, zo' n vis met een grote vin. Ik hoorde nog net niet de Jaws - filmgeluiden . Hahaha, nee hoor, we waren erg relaxed en ik ben best trots op Elize en Gerben die als ware onderwaterontdekkers aan het snorkelen waren. Had ik zelf eerst nog wat moeite om rustig adem te halen en de luchtlaag niet te veel in het water te houden, zij gingen er met hun flippers al meteen vandoor. Echt een mega - ervaring!
Daarna met de catamaran zeilend weer terug ( gelukkig met pilletje ook een waardevolle ervaring!).

Morgen vertrekken we, we weten nog niet precies waar naar toe. Dat is het leuke van de camper, we zien wel waar we uitkomen, we hebben alles mee! Ik probeer nog foto's te plaatsen, dan zitten we aan een baai te lunchen, met aller erop en eraan. Heerlijk genieten is dat!

Lieve mensen, ik hoop dat bij jullie ook alles goed is. Groeten van down under !!

• 05 Augustus 2015 - 19:54

Jan Berend Wiersma/Sneek:

Sneek,05-08-2015.
    Lieve Janke & Erik & kids,

Bedankt voor de prachtige reportage van waaruit jullie nu zijn. Joke & JBW hebben even op internet 73
    foto's gezien van Great Barrier Reef en ook wat Nemo betekent, hebben wij op internet kunnen zien.
    Heel hartelijk dank en geniet maar lekker wat jullie zien en beleven in het water van de flora & fauna.
    Vandaag over een week 12-08-2015 vertrekken jullie alweer vanuit Australië en D.V. 13 augustus 2015
    zijn jullie weer terug, gezond en wel. Bij ons is alles oké. Joke heeft de Dierenbescherming over de vloer
    gehad en probeert nu geen katten in huis binnen te laten. Ik zal haar daarin steunen.
    De Liefdevolle Groeten van Josina Maria=Joke van der Feen & heit(ie) & pake Jan Berend Wiersma/Sneek.